We helpen je graag om met je leerlingen een vorm te vinden om op afstand met Wired te werken. Daarvoor hebben we een aantal praktische tips op een rijtje gezet. Maar we willen vooral ook van jou weten waarmee we je kunnen helpen. Dat kun je doen door een berichtje via de chatfunctie in de lesomgeving te sturen.

Tips voor het op afstand werken met Wired:

Topics

  • De digibordlessen zijn bij uitstek bedoeld voor klassikaal gebruik, maar leerlingen hebben via de online leeromgeving van Wired wel toegang tot de lessen. Ze kunnen via de digibordlessen in ieder geval bij de filmpjes, opdrachten e.d. en kunnen zo met een topic aan de slag. 
  • Bij de digibordlessen kunnen leerlingen hun leerwerkboek gebruiken en aan de slag met de Over to you-oefeningen. De juiste antwoorden op deze vragen kunnen leerlingen controleren via de bijbehorende opdracht in de digibordles.
  • Verder kun je de digibordlessen natuurlijk ook op afstand ‘geven’, bijvoorbeeld via de tool Hangout meets of Google Classroom. Hier vind je een duidelijke instructievideo over hoe jij en je leerlingen een sessie met Google Classroom kunnen starten. Je deelt als docent het scherm van je computer (bijvoorbeeld de digibordles) met de leerlingen en je kunt zelf spreken. Je kunt je leerlingen antwoord op vragen laten geven via het chatvenster aan de rechterkant. Zo oefenen je leerlingen direct met schrijfvaardigheid! Advies: laat leerlingen hun audio uitzetten om te voorkomen dat iedereen door elkaar praat. Een sessie van Google Classroom is overigens ook op te nemen. Handig, want zo kunnen leerlingen die ziek zijn de les later nog terugkijken.
  • Daarnaast kunnen de leerlingen natuurlijk geheel zelfstandig aan de slag met het oefenen van woordjes (Words) en de individuele leerlingopdrachten in les 4 en 5. Let op: je moet deze opdrachten wel op het gewenste niveau inplannen voor je leerlingen.

Digitale toetsen

De afsluitende toetsen (Skills tests) van topic 4 en 5 van leerjaar 1 en 2 hebben we gedigitaliseerd zodat je ook deze gemakkelijk op afstand af kunt nemen. De meerkeuzevragen, multikeuzevragen (meer antwoorden goed) en de close-vragen (gatenvraag) worden direct voor je nagekeken. Na het beoordelen van de open vragen verschijnt het behaalde resultaat per leerling in het resultatenscherm van de digitale lesomgeving.

Reading & Listening (les 11 t/m 13)

Leerlingen kunnen ook geheel zelfstandig aan de slag met de vaardigheden lezen en luisteren. In ieder topic vind je deze oefeningen bij les 11 t/m 13. De onderwerpen in Reading en Listening staan los van de onderwerpen in de topics dus je kunt ervoor kiezen deze opdrachten uit de topics te halen en achter elkaar in te plannen voor je leerlingen. 

Grammar

De adaptieve grammar app van Wired kan geheel zelfstandig worden gebruikt door je leerlingen. De grammar-oefeningen zijn benaderbaar via de digitale werkbladen én de app is te vinden op het dashboard van de online leeromgeving.

Extra Reading

De leesteksten die horen bij het onderdeel Extra Reading vinden je leerlingen in hun leerwerkboek. Hebben je leerlingen geen leerwerkboek? Dan kun je de pdf’en ook uit te digitale leeromgeving halen en verspreiden. Je vindt ze in het overzicht met topics; na de 5 topics per leerjaar volgt Extra reading.

Ook nu staan we uiteraard voor je klaar. Dus heb je vragen, neem dan contact op per mail (onderwijssupport@blink.nl) of via de chat.